mandag 9. februar 2009

Framføringar

Du står me arka skjelvanes i handa. Ein fancy powerpoint på maskinen, men du vett ikkje om du har nokre flaure skriveleifar du ikkje er klar over. Klasses sit og stirrar. Du ristar som ein gammal volvo. Munnen er tørrare enn jokeså til Vixe. Notatane du konne så bra i går kvell har forlengst forlatt minne, og alt du står igjen med er to lappar me ark du ikkje klarar å lese bokstavane på. 

Du skal ha framføring.  
 eh, hei i dag skal eg snakke om - eh ...

Eg har aldri likt framføringar. Ikkje i det heile tatt. Eg har ein sjelden gang hatt grei nok kontroll på stoffet til at eg har konna slappa av, men eg har aldri likt det. Eg hugsar eg stod med ei bok i handa i 10 ende, og mens kjeften gjekk på autopilot tenkte eg: kva fanden gjer eg no? Eg hadde brukt opp stoffet til mitt 10 min longe foredrag opp på 3 min. Då er gode råd dyre. Svært dyre. 
Takk gud for at brannalarmen gjekk. 

Improvisasjon er ein viktig eigenskap for den som skal bli go på foredrag. Evnen til å sjå kva som kan leggjast til, og kva som kan trekkas fra. Kor (eller kanskje viktigast om) du kan dra til med ein "vittigheit"  er noko du ikkje kan øve på. Det må kome naturleg. Noko som er uheldig som for oss som ikkje er serleg god på impro, men likar ha ting planlagt når du skal drite deg ut offentlig. 

Sjølv hadde eg engelsk framføring på fredag, og den konne udiskutabelt ha gått betre. Det var først når eg satt meg ned eg fann ut at eg hadde gløymt ut heile den nøye planlagte avslutninga. 
Faen.

Ting går sjelden som planlagt på framføring. Jorunn hadde neppe planlagt at MøkkIntoshen hennes skulle gå apeshit i det ho skulle framføre sin del om "The Devil Wears Prada".  Eg hadde ikkje planlagt å bli heven fram tri plasser i rekkefølgjen. Cecilie hadde nok ikkje planlagt at noko skulle stå å vente ved døra. Sindre hadde vel noko å klage på han o, sjølv om han såg ut til å klara seg bra allikavel. 

I bunn og grunn er det få ting som kan forberede deg på den galskapen som er ein framføring. 
Så til alle dykk som skal ha bokframføring i dag; Lykke til. Eg skal sitte på fusste rad å smile. 

- Haukji. 

NB! 
Kommentarane e åpna for allmenheten igjen, men onna streng moderering. 
Me skal ikkje ha noko skjit her på maakeskjit. 

5 kommentarer:

  1. Eg syns du greide deg veldig bra på fredag eg.

    Et tips te alle dåkker(inkludert meg) så ennå ikkje har framført: Ikkje bann, hvertfall ikkje på norsk, det høres utroligt dumt ut å då merke hvertfal alle at du har sagt noe feil.

    SvarSlett
  2. Nå ska eg sei eg glede meg -.-

    sarkasme funke fint på data o :D

    SvarSlett
  3. Kem ga deg lov å ta bilde av meg ? O_O

    SvarSlett
  4. Diktature av maakeskjit gidde deg låv t d!

    SvarSlett
  5. DET LIKAR EG KJE NILS

    SvarSlett